Skip to content

Østerisk vin

april 5, 2009
Klug, dessverre ikke Krug

Klug, dessverre ikke Krug

Jeg har tatt på meg den tunge oppgaven å smake meg gjennom all vinen i Østerrike. Vi fant en fantastisk vinbar i går kveld, Zum Bacchus. Vi gikk gjennom gamlebyen og høre Jerry Lee Lewis gjennom døråpningen på en vinbutikk og gikk inn. Lokalet var fullt av gamle mennesker som satt å digget Dj Ronalds plater og drakk østerisk vin. Pliktskyldig satt vi oss ned å brettet opp ermene. Vi begynte med en grüner, som ikke var så spesiell. Jeg så da en Domæne Wachau, pinot blanc 2008. Den har jeg ikke sett hjemme, men har drukket litt av 2007 rieslingen. Denne var god, men ikke fantastisk. Det som derimot var veldig godt, var Weingut Brolli Arkadenhof Wiessriesling. Dette er en rieslingavart som kommer fra Styria. Etterhvert ble de gamle litt for interessert i Annette, Jerry Lee ble byttet ut med Schalgers am Magaluf og vinen litt for virkningsfull. Vi dro derifra, ble nektet inngang på en kjip nattklub og spiste pølse langs elven. I dag angrer vi litt.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

