Skip to content

På jakt etter en god consomme

april 6, 2009
Hagen til Schloss Mirabell

Hagen til Schloss Mirabell

Menyene her er gangske like. De fleste har forskjellige buljonger, kokt kjøtt og winerschnitzel. Jeg har derfor bestemt meg for å spise en consomme for dagen, slik at jeg kan bli den ubestridte buljongfyrsten. Foreløpig har jeg spist to Consomme Celestine, og en tafelspitz buljong. Sistnevnte var på en av Europas eldste restauranter, Stiftskeller St. Peter. Den var den klareste og hadde perfekte quenelles i, men de tok betalt for smør og brød seperat, så de snakker vi ikke mer om. Klassisk landeveisrøveri. De to celestinene var ganske lik, midt på treet.

Consomme Celestine, mit kjøtt

Consomme Celestine, mit kjøtt

From → Uncategorized

5 kommentarer
  1. Øystein S permalink

    Er det vårvær i Salzburg?

  2. Øystein S permalink

    Fantastisk med god cansomme, kan se det for meg, en klar inntens buljong, med små delikate fettperler som flyter på toppen.
    Jeg tror jeg skal lage det i påsken.

  3. christopherhaatuft permalink

    Ja, inspirasjonen kommer absolutt. Har gått i shorts og t-skjorte idag.

  4. Sperre permalink

    Hva med en debreziner Haatuft ?

    En krydret (organisk tror jeg) pølse som fås med forskjellig tilbehør (beilage) ? Tror debreziner kommer fra Ungarn som Østerrike har adoptert.

    kos deg, april-menyen til Ikarus så veldig spennende ut, ville prøvd å få bord der. Hadde vært interessant å få et referat der fra!

    Hils, T.

    • christopherhaatuft permalink

      Ok, da skal jeg ut å jakte pølse. Ikarus var fullt igår og hele uken. Prøver kanskje igjen idag. Spiste på en dårlig 1* igår som jeg ikke engang husker navnet på. Bortkastet sult.

Legg igjen en kommentar

