Skip to content

Apfelstrüdel og asparges

april 7, 2009
Kakefat

Kakefat

Østerrike er kjent for bakverkene sine, noe jeg føler jeg må ta konsekvensen av. Cafe Tomaselli er en flott, gammel cafe med kjipe servitører. De tok betalt per rundstykke vi spiste, etter vi trodde de kom på bordet gratis. Men de hadde et ganske så flott kakefat. Jeg valgte en apfelstrudel og Annette en sjoko-krem-jordbærkreasjon.

Eplestruddel

Eplestruddel

God, men ikke noe å ta av seg buksene for. Jeg har fremdeles noen dager å finne den perfekte strüdelen.

Jeg ser med glede at aspargesene er på full fart opp av jorden. På markedet ved Universitetsplassen var det flotte buketter med spanske, tyske, franske og peruvianske asparges. De så ganske like ut, men det ble ikke tilbudt en kokt smaksprøve, så de er vanskelig å si noe om smaken. På kvelden dro vi å spiste på Restaurant Brändstetter, der vi fikk asparges med alle rettene. Vi ble forsikret om at de var spanske og syntes de var gode. Synd resten var kjipt. VI drakk en god riesling smaragd 2006 fra Wachau, men jeg blir irritert når sarvitøren skal bestemme når jeg skal få fylle opp glasset. Maten var ellers uinspirert, noe som dessverre igjen beviser at man ikke blindt kan gå etter Michelinstjernene når man er sulten.

Asparges

Asparges

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

