Skip to content

Pølse, by og mer suppe

april 7, 2009
Mer suppe...

Mer suppe...

Jeg begynner å få tak på suppen nå. Jeg ser nyansene og fallgrubene. Den siste jeg kom over er min forløpige favoritt er den jeg hadde idag på restauranten til det moderne museumet over Salzburg. Den hadde god munnfølelese, noe som tyder på fyldig kraft, klar kjøttsmak og gode pannekakestrimler. Dessverre hadde den for mye gulrot julienne og kanskje en anelse for mye salt. En consommé bør være balansert garnert, ellers tar den for mye smak av garnityret. Og jeg liker ikke å ha for mye gulrøtter i en lett kraft.

Utsikt over gamlebyen

Utsikt over gamlebyen

Torstein sendte meg en kommentar om en pølse jeg burde sjekket ut. Selvfølgelig tar jeg på meg ansvaret og har idag spist to måltider med drebenziner pølse. Dette er en paprikapølse som er trekt. Som alle andre pølser her, så har den en fantastisk konsistens. De popper i munnen og har masse deilig fett, samtidig som de smaker rent og tydelig. De kommer servert med revet pepperrot, sterk sennep og rundstykke. Jeg har enda ikke turt å spørre etter sennep.

En porsjon av mange jeg skal fortære i løpet av ferien.

En porsjon av mange jeg skal fortære i løpet av ferien.

From → Uncategorized

4 kommentarer
  1. dag stian permalink

    Hipp hurra!!! Jeg er leser nummer to tusen) Hva er premien?

    • christopherhaatuft permalink

      Du vinner muligheten til å lese hele bloggen, og svare på alle kommentarene til Øystein!

  2. Øystein S permalink

    Gleder meg til å komme hjem å lese om turen på bloggen, og ja Dag Stian kunne godt vert flinkere å kommentere når du skriver så masse fint!!

  3. christopherhaatuft permalink

    Har en litt mer bilder å legge ut fra Wien. Skal også skrive kort om alle restaurantene vi spiste på.

Legg igjen en kommentar

