Skip to content

Åpne øynene og se geitemelken

april 16, 2009

Jeg føler et lite snev av inspirasjon for tiden. Tror det må være at det lukter grønt ute og det er masse som spirer jeg kan smake på. I den sammenhengen vil jeg prøve å se det man har sett hele tiden, men ikke lagt merke til. Hva er så dagligdags at du ikke legger merke til det? Hver gang du handler, så kjøper du kanskje lettmelk, men ser du kefiren ved siden av? Kunne den funnet veien inn i en dessert i stedet for fløte? Vel, på Jacobs har vi tatt i bruk geitemelk fra Tine. Jeg blir nesten litt flau når jeg tenker på at det står så mye i en vanlig dagligvarebutikk som jeg ikke kjenner til. Vi ser til andre land og deres matkultur etter inspirasjon, men glemmer de ueksotiske ingrediensene rett under nesen på oss. Jeg gleder meg til å gå i butikken igjen å se om jeg oppdager noe jeg egentlig kjenner så godt.

From → Uncategorized

3 kommentarer
  1. Øystein S permalink

    Geitemelk!
    Hvor høy fettprosent er det i geitemelken til Tine?
    Hvordan reagerer den på varmebehandling?
    Hvilken dessert bruker dere den i?

    • christopherhaatuft permalink

      3,3 prosent, som vanlig melk, mørk sjokolade, rødbeter og geit

  2. Eivind permalink

    På mitt litt mere alkoholiserte stamsted nede i gaten er geitemelken fra Tine fast inventar i kjøleskapet. Men da hovedsaklig som ingrediens i den velsmakende «Geit Russian». Anbefales på det sterkeste!

Legg igjen en kommentar

