Skip to content

San Sebastian

september 20, 2009
La Concha, stranden midt i San Sebastian

La Concha, stranden midt i San Sebastian

Vi hadde noen fantastiske dager i San Sebastian i begynnelsen av September. Vi valgte, som før, å bo på en gård gjennom www.nekatur.net. Da slipper du unna med under seksti euro for et dobbeltrom, det er stort og rent og har mye mer sjarm enn et lite, kjipt hotell i gamlebyen. Dagene gikk med på stranden, pintxosbarene i Gamlebyen og en herlig middag på Akelare. Bilder derfra komme i et eget innlegg. Her følger noen bilder fra turen.

La Mejillonera, blåskjell i alle varianter

La Mejillonera, blåskjell i alle varianter

Fra fiskemarkedet under det store kjøpesenteret

Fra fiskemarkedet under det store kjøpesenteret

Ganbara, flott sjømat og masse fersk sopp

Ganbara, flott sjømat og masse fersk sopp

Gandarias, favorittstedet vårt

Gandarias, favorittstedet vårt

Joselito

Joselito

Skulle du bare gå på Gandarias hele den tiden du er i San Sebastian, har du ikke gått glipp av noe. Fantastiske viner til en veldig overkommelig pris, masse iberico over hele menyen, Joselito i taket, bar, og vinkelnere som digger norsk rock. Et fantastisk sted…

Bardisken på Gandarias

Bardisken på Gandarias

Joselito Iberico Bellota

Joselito Iberico Bellota

Baskisk edamame

Baskisk edamame

Hadde de solgt disse baskiske chiliene på tønner, skulle jeg sikkert klart å få unna en halv. Perfekt barmat.

Den locale hvitvinen, Txacoli, som de insisterer på å få helle fra en halvmeters høyde

Den locale hvitvinen, Txacoli, som de insisterer på å få helle fra en halvmeters høyde

Pintxosutvalget fra den baren nærmest kirken på høyre side. Mener det var bedre sist vi var der, men det er en stund siden

Pintxosutvalget fra den baren nærmest kirken på høyre side. Mener det var bedre sist vi var der, men det er en stund siden

Servitør og kjøkkensjef på Zeruko

Servitør og kjøkkensjef på Zeruko

På Bar Zeruko var det tydelig at vi var i Spanias gourmethovedstad. Baskisk mat er mer enn lokale chilier, bonito, txacoli og spekemat. De er også noen av de mest tekniske kokkene i verden.

Krabbe og foie gras med masse andre smaker. Godt, men for stor bit for Annette, som ble kvalm. Meg derimot...

Krabbe og foie gras med masse andre smaker. Godt, men for stor bit for Annette, som ble kvalm. Meg derimot...

Jeg likte maten så godt og stilte så mange dumme spørsmål at det gav oss disse skivene med skinke og foie gras. Annette var kvalm, så jeg spiste begge.

Jeg likte maten så godt og stilte så mange dumme spørsmål at de gav oss disse skivene med skinke og foie gras. Annette var kvalm, så jeg spiste begge.

We recently had a nice vacation in San Sebastian, Spain. This, for those who dont know about it, is the place to go for people who only travel to eat. Also, you can place those who want to sunbathe on the beach, so that you have more freedom to go eat. Above is pictures from different places we visited while we were there.
From → Uncategorized

8 kommentarer
  1. Dette får missunnelsen til å tyte ut av øynene på meg.. Jeg og vil… Gleder meg til å se akelare maten!

    • christopherhaatuft permalink

      Det er fetere enn jeg kan få frem på bilder. Akelare var fett, har bilder av alle rettene vi spiste, tror jeg.

  2. Øystein Sjøtun permalink

    Nam, nam.. tipper du la på deg noen gode kilo på den turen..he he
    San Sebastian er stedet!

  3. øystein n permalink

    Sier det engang til. Pass på vekten!!!

    • christopherhaatuft permalink

      Hadde forresten mareritt i natt om at jeg veide 110kg…

  4. christopherhaatuft permalink

    Vittige, alle mann…Jeg holder idealvekt.

  5. Wow Christopher!

    The food looked so unique and creative. Bet it tasted extremely great. I know where I wanna go now!

    -cheers

    • christopherhaatuft permalink

      I’m not sure that would be good for you. It would give you a complete sensory overload. You’d love it to death.

Legg igjen en kommentar

