Skip to content

Perdix perdix

september 26, 2009

I dag blir en bra dag. Kommer rett fra markedet med følgende i sekken: to rapphøns, seks østers, seks svinekjaker, urter og grønnsaker fra Thiebault, Morbier, St. Marcellin, Chablis, Touraine (til kjakene), pain de campaigne og ikke minst, en god sult. Kjøtthandleren som solgte med fuglene mente jeg skulle braisere dem «en cocotte» i 45 minutter. Ikke akkurat det jeg ville gjort, men jeg stoler på ham. When in France…

Just got back from the market at Pres. Wilson and bought the following; two larded partridges, joue de porc, halv dusin no. 2 Fine de Claires, Chablis and Sauvignon, cheese and vegetables. After lunsj I think I’ll take a bike ride through Paris. What a wonderful life.

From → Uncategorized

3 kommentarer
  1. Øystein Sjøtun permalink

    Nyydelig!!
    Hva gjør du med svinekjakene?
    Jeg har laget kalvekjaker, da breserte jeg de i hvitvin og kraft, samt masse urter og løk, jeg glaserte de etterpå med demiglace og spiste med luftig potet stappe. Nydelig!!
    Misunner deg virkelig det måltidet du skal tylle i deg, vær snill og dele med Anette!
    Høres nesten litt drøyt ut med bresering i 45min, men spennende, få en tilbakemelding om hvordan «høna» ble!
    Hvilken østers kjøpte du da?

  2. Christopher,

    I want that life!! Let me know if it’s available for me! 😉

    • christopherhaatuft permalink

      It is, but you’d have to be me, and let’s face it. That’s not going to happen…

Legg igjen en kommentar

