Skip to content

Høstsalat

oktober 30, 2009

Til lunsjdessertene er det ønsket fruktsalater og andre lette desserter. Ettersom jeg ikke liker så mye sukker i dessertene, passer det meg bra. Sjokolade går ut, frem til jeg kommer med en lett sjokoladedessert og det samme gjør bakverk. Det er også en god mulighet til å bruke sesongens frukt. I denne desserten blander jeg druer (Chasselas og Muscat), epler, pærer, kastanjer, mascarpone og lønnesirup.

druegele

Drue- og eplegele, druer, pære, ristet kastanje, kastanje- og mascarponekrem, mint, soya- og kanstanjecrisp

This is the dessert I made for lunch yesterday. The embassy wants light desserts, something I willingly comly with as I dont like a lot of sugar in my desserts. I mainl go for seasonal fruit in some sort of salad. This has a grape and apple jelly, fresh grapes and pear bits. A toasted chestnut is underneath a chestnut and mascarpone cream and on the top there a soy sauce and chestnut crisp. Instead of suger, I’ve used maple sirup as a sweetner.

From → Uncategorized

4 kommentarer
  1. Hei, for et flott matsted du har! Blir sulten—-og misunnelig på Paris—– Håper et er OK at jeg linker til deg?
    Hege

    • christopherhaatuft permalink

      Takk skal du ha! Takk for lenken 🙂

  2. Petter Beyer permalink

    Hei. Er det chips/hippen du har laget av kastajner her? Det ser digg ut. Se om du finner noe fersk yuzu. Det har jeg ikke sett eller smakt på flere år. Og sort kål, ligner på grønnkål bare svart. Du finner sikkert en eller to gode pærer på markedene der nede. Og modne ferskener…

    • christopherhaatuft permalink

      Ristede kastanjer, smakt til med soyasaus og lønnesirup. Smurt tynt på silicon og tørket i ovnen. Yuzu har jeg ikke sett og fersken gikk ut av sesong for noen uker siden, men jeg brukte det hele tiden mens det var. Enooormt godt. Sort kål har jeg ikke sett, men kunne godt laget noen med det og foie gras fett.

Legg igjen en kommentar

