Skip to content

Foie gras og confit de canard

desember 16, 2009

Her er en god Jacobs Bar & Kjøkken klassiker. Foie gras og konfiterte andelår presset sammen. Her prøvde jeg å få helt gjevne lag, noe jeg opplagt ikke klarte. Foie grasen er saltet som til Thomas Kellers torchon (via Alinea kokeboken) og lårene er klassisk confit. Jeg pillet så lårene og la dem i press, slik at jeg kunne skjære jevne lag til å ha i terrinen. Leveren ble så kuttet i like lag og alt ble stablet lagvis i formen. Bakt og satt i press, men den satt seg ujevnt. Jeg tenkte på å pille og kjøre kjøttet lett, som til en rilette, får å jå enda jevnere skiver til terrinen, men det får bli en annen gang. Der var i det minste god.

Foie gras og lår

This is a foie and duck leg terrine I made, trying to get even layers. I cooked and pressed the leg meat prior to setting it, so that I could slice even layers to go into the terrine mold. Mayby I heated the terrine to much as it set unevenly. It tasted good, but did not look as nice as I would have liked.

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

