Skip to content

Catering i Paris

januar 22, 2010

Ikke ofte, men av og til takker jeg ja til forespørsel om catering hjemme hos noen privat i Paris. Dette er fra en bursdag hjemme hos en av diplomatene i 16ende.

Kamskjell, flytende østers, kråkebolle-majones, Granny Smith, rå kamskjell, dashigel med gressløk, reddik, sitronsaft

Et litt frustrerende, men utfordrende, problem med måten jeg jobber på her nede, er at jeg lager bare en rett en gang, og derfor har jeg ikke noe utvikling i måten maten blir lagt opp på. Jeg har ingen varmelamper, så maten ser ikke alltid så bra ut som jeg vil. Noen elementer eller variasjoner går gjerne igjen, så noe får jeg raffinert, men…

Lam ytrefilet, lammenakke-ragu, gulrøtter, pepret rosenkål, pinjekjerner, hvitløkschips, potetpure, rosmarinsjy

Comté, Reblouchon, St. Felicien, pæremostarda, fine tallerker

Sjokolade, appelsingel, pollen, mandeltuille, flytende klementinkule

Here’s pictures from a recent dinner I made for one of the diplomats birthday at his apartment.

From → Uncategorized

5 kommentarer
  1. Nåja, det så da herlig ut……! Skulle gjerne smakt!

    Et lite spørsmål: HVordan preparerer du hvitløkschipsen? Koker du den på forhånd, en eller flere ganger før du friterer/steker den? Synes det lett blir litt bitter smak på den. Har du noen gode tips?

    Hege

  2. christopherhaatuft permalink

    Nei, jeg bare brukte fersk hvitløk og friterte den. Har sett i French Laundry boken (tror jeg) at den blansjeres et par ganger i melk, men jeg synes ikke det gjør noe med lit spiss hvitløkssmak. Det er tross alt til kraftig krydret lammekjøtt. En enkel fiskerett, derimot…

  3. stunning…that’s all..stunning!

  4. Kristin Vatle permalink

    Hei Christopher! Har du skrevet noen artikler om spisesteder i Paris? Skal dit neste uke og gleder meg stort, spent på å teste Chateubriand, blant annet…. Hadde vært gøy å høre om du har andre tips! Og lykke til med Lysverket, ser helt fantastisk ut! 🙂

Legg igjen en kommentar

