Skip to content

Favorittrestauranter i NY

august 29, 2011

Da var året mitt på Blue Hill at Stone Barns kommet til ende. Det har vært røft, slitsomt, lærerikt og til tider veldig gøy. Nå, derimot, kan jeg konsentrere meg om det jeg gjør best, spise. Her er en kort oversikt over restaurantene i NY jeg liker godt. Regner med å oppdatere denne fortløpende.

Casa Mono – Tapas i Barcelonatradisjon. Billig og grei husets cava. Travelt, trangt og koselig. Ikke så veldig dyrt og som regel enkelt å få bord, selv om man kommer rett fra gaten. http://www.casamononyc.com/

Ten Bells – Naturlig vin og grei tapasaktig mat. Har utvilsomt det beste naturlig vinutvalget i NY. Servicen er småkjip, men betraktelig varmere når de vet at vi er restaurantbransje..Ikke gå for anbefalingene, stol på egne erfaringer. http://thetenbells.typepad.com/

Momofuku Ssam Bar – usikker på om jeg liker denne eller ikke. Uansett et interessant sted å ha vært. Bestill pork buns og få bragging rights. http://www.momofuku.com/restaurants/ssam-bar/

Naruto Ramen – Det finnes sikkert bedre ramen i NY, men ikke nærere leiligheten vår. Billig, godt og garantert hipsterfritt. http://www.nycgo.com/venues/naruto-ramen

Hold pusten for mer…

;
Det er gått en stund siden sist jeg la til noe her, egentlig fordi jeg ikke har noen definitive favoritter i NY. Skal jeg velge en, så må det bli en hvilken som helst taco truck du finner på gaten. Enkel og fersk mat, skamfullt villig og enormt godt. Folk snakker om pølsevogner i Central Park, men dt er ingenting i forhold.

En annen favoritt, og dette er jo egentlig en klar favoritt, er Grand Central Oyster bar. I kjelleren under togstajonen på 42nd og Lexington finner du en av de best skjulte skattene i NY. Dusinvis av forskjellige østers til varierende pris og people watching av de sjeldene. Gå der først…

Av trestjerners har jeg vært på Le Bernardin og Daniel, med sistnevnte som klar favoritt. Maten var klassisk, uten å være kjedelig, masse feit bordservice og høy standard. le Bernardin var mye enklere, med masse japanske smaker og minimalistiske retter. Smakene var gode, men for femhundre dollar plusspluss, så forventer jeg å bli feid av bakken litt.

From → Uncategorized

2 kommentarer
  1. Så utrolig mange flott bilder på denne sida..

    • christopherhaatuft permalink

      Takk, takk. Jeg har ikke hatt så mye tid de sisete to årene til å skrive, men kommer sterkt tilbake… Takk for tilbakemelding!

Legg igjen en kommentar

