Skip to content

Olsvik skole

januar 21, 2013

Min karriere som lærer er omtrent like imponerende som karakterboken min. Jeg har hatt uttallige matkurs og demonstrasjoner for voksne, men dette var første gang på en ekte skole med elever som ikke har betalt for å være der. Ikke akkurat et «hvordanlæreåbrukesteamovnenidetnyekjøkkenet» seminar. Men elevene var minst like motiverte.

Lyr, så stor at vi trengte to mini-skjærebrett for å filetere den.

Lyr, så stor at vi trengte to mini-skjærebrett for å filetere den.

Ti ungdommer, de fleste jenter møtte tidsnok opp og var igang før jeg fikk summet meg. Jeg demontrerte, veiledet, slukket branner og generelt storkoste meg. Elevene fileterte, moste, glaserte og steikte. Resultatet ble veldig bra. Litt å hente på estetikken, men ingenting på engasjementet.

Dagens fisk på Olsvik Skole denne formiddagen var følgende fristende rett:

«Pannestekt lyr med glaserte gulrøtter, brokkoli, potetpure av mandelpoteter (med masse, masse smør) og beurre noisette a la crevette»

Garnityr til nøttesmøret:Ferske fjordreker, gressløk, sitronsaft og sjalottløk

Garnityr til nøttesmøret:
Ferske fjordreker, gressløk, sitronsaft og sjalottløk

Lunsjen ble spist family style, sammen med Frøken Hilde og klassens to kontaktlærere. Ikke vet jeg hva en kontaktlærer er, men jeg hadde en mattelærer som var fullkontakt. Han bar meg ut av heimkunnskapstimen etter ørene da jeg nektet å ta av meg rulleskøytene. Mine argumenter om at jeg kunne være mer effektiv med hjul på beina falt for døve blomkålører hos den tidligere Fremmedlegionæren. Kanskje jeg fortjente det.

Takk til klasse 9B ved Olsvik skole for en deilig lunsj. Håper dere kommer å bruker alle konfirmasjonspengene deres på restauranten min når den er åpen.

Gjett hvilke to som har gått niende klasse om igjen siden åttitallet?

Gjett hvilke to som har gått niende klasse om igjen siden åttitallet?

From → Uncategorized

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

